کبر وتاثیرش در طلبگی

کبر وغرور از جمله صفات رذیلی است که باعث می گردد طلبه یا دانشجو به مراتب عالیه علمی برسد زیرا کبر و غرور نمی گذارد به راحتی درس بخوانی یا پای درس هر استادی بروی. اگر کسی کبر وغرور داشته باشد چه بسا استادی را می بیند که بسیار مسلط است ولی چون مثلا هم سن اوست یا کم سن تر از اوست خود ار از استفاده های علمی به دلیل کبر وغرور محروم می سازد یا به دلیل مقام و شهرتی که دارد حاضر نیست از اساتید جوان که مثلا گمنام هستند ولی مدرس قوی وخوش ذوق ومسلطی هستند استفاده کند وممکن است به خاطر همین غرور و کبری که در وجود اوست نزد استاد پیری برود که سابقه تدریس زیادی دارد ولی ممکن است مانند آن استاد جوان و خوش ذوق نباشد چه بسا خودش هم به این مطالب پی ببرد ولی کبر به او اجازه این کار را ندهد این غرور علمی است.
حضرت آیت الله مجتهدی می فرماید: یکی از علماء که من می شناختم به یک بیماری مبتلا شد که در اثر همین عارضه تمام علم و دانش را فراموشش شد غرض اینکه به چند مغرور مشو.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.